.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
14 آبان روز ملّي مازندران و هديه نمايندگان به اهالي ديار سبز !
به بهانه سالروز استقرار اولين حكومت اسلامي در ايران كه طي آن علويان در مازندران ، به حاكميت رسيده بودند ، 14 آبان را «روز ملي مازندران» نامگذاري كردند تا پيكان توجه ملي به مازندران رويكرد داشته باشد ...

در جلسه استيضاح آقاي كردان ! مازندران ، اگرچه ظاهري سرسبز دارد ، اما محروميت بزرگي در پشت اين سرسبزي پنهان شده است كه طي آن ، بحران بيكاري ، عدم توسعه صنعتي ، عدم توسعه كشاورزي ، عدم توسعه تجاري ، عدم توسعه ورزشي و عدم توسعه خدمات رفاهي و نيز عدم توسعه فرصتهاي شغلي در آن موج زده و متاسفانه هر روز مي گذرد ، ما شاهد از دست دادن بخشي از برخوداريهاي قبلي نيز مي باشيم.
سالهاست كه مردم فهيم مازندران به هنگام استقبال از مسئولين عزيز و مقامات معزز كشوري بر پارچه ها و تراكت ها مي نويسند: «به استان محروم مازندران خوش آمدي!» اما امسال به بهانه سالروز استقرار اولين حكومت اسلامي در ايران كه طي آن علويان در مازندران ، به حاكميت رسيده بودند ، 14 آبان را «روز ملي مازندران» نامگذاري كردند تا پيكان توجه ملي به مازندران رويكرد داشته باشد و مگر بخشي از اين بي مهري ها جبران شود! از طرفي مازندراني ها ، در چند سال گذشته ، به طور متحيرانه شاهد بودند كه در كابينه دولت هيچ نماينده اي ندارند و عليرغم برخورداري از يك جمعيت 3 ميليون نفري و نيز ميزباني از يك جمعيت 10 ميليون نفري در فصول گرما و ايام تعطيل از اين بي توجهي رنج مي بردند و روزي كه دولت ؛ آقاي كردان را به عنوان وزير كشور به مجلس معرفي كرد ، در مازندران جشن ملي و شادماني همگاني را شاهد بوديم و مردم با شور و هيجان خاصي اظهار خوشحالي كرده و به هم تبريك مي گفتند و اين انتخاب را گامي جدي و استاني در جهت كاهش محروميت هاي طولاني مازندران تلقي مي كردند و به نحوي غرور استان مردم گُل كرده بود.
اما كردان در جلسه رأي اعتماد ، از شش جهت آماج تيرهاي سهمگين نمايندگان خاص قرار گرفت و چيزي نمانده بود كه تمام اين شادكامي ها به تلخكامي ها مبدل شود كه عنايت الهي شامل او و مردم مازندران شده و بالاخره موفق شد راي اعتماد مناسبي از نمايندگان اخذ كند ! اما اين پايان ماجرا نبود و اتفاقاً روي همان محورهايي كه در جلسه رأي اعتمادي ما نور شده بود ، دوباره كار شد و كار را با يك جنگ رواني همه جانبه ، نهايتاً به اعلام صول استيضاح با امضاي 28 نماينده رسانده و مقرر شد كه جلسه استيضاح ، در روز 14 آبان در مجلس برگزار شود. نمي دانم چه حكمتي در اين همزماني و تقارن وجود داشت كه 14 آبان هم روز ملي مازندران نامگذاري شد.
و هم تاريخ استيضاح فرزند مازندران در دولت نهم ! با آن تقارن يافته است. جالب است كه تيرهاي شليك شده به عقاب مازندران ، مزين به پر مازندراني هاي ديگر است نمايندگان مازندراني در اصل تهران به جان عقاب مازندران افتاده ، تا او را از پرواز محروم سازند ! و بايد دوباره در نهايت تاسف گفت: «از ماست كه بر ماست!» اوضاع خيلي عجيبي است ، از آن كه توقع ياري داري ، دشمني مي بيني و از آنكه انتظاري نداري همه جور جوانمردي را شاهدي ! يكي از حسادت آسودگي ندارد و ديگري در مساعدت رقيب ! ماز ياران چشم ياري داشتيم خود غلط بود آنچه مي پنداشتيم شيوه چشمت فريب جنگ داشت ما خطا كرديم و صلح انگاشتيم يا امان نمي رود كه در ايام نامزدي يكي از همين مازندراني هاي مجلس ، همين آقاي كردان به مازندران آماده بود و دوستانش را از ستاد نامزدهاي ديگر فراخواني كرد ه و همه را به ستاد ايشان آورده و يك فضاي جديد و پردامنه اي را براي اخذ آراء مردم مازندران سرايش فراهم آورده بود اما امروز ، نه تنها اين محبت ، جبران نمي شود ، بلكه هر روز شعله هاي آتش كينه ، افزوده مي شود ! بهرحال مردم مازندران ، بي صبرانه منتظرند تا در نگرند كه نمايندگان عزيز مجلس هشتم ، عليرغم اعلان همدلي با دولت نهم ، در روز 14 آبان روز ملي مازندران ، چه هديه اي به مردم مازندران مي دهند تا در اولين سال برگزاري اين مراسم ، خاطره اي ماندگار را به ثبت برسانند، خاطره اي كه اميدها را احياء بكند و كدورت ها را كنار گذارد ، خاطره اي كه غرور مردمي را نشكند و اراده هاي آنها را مخدوش نسازد ، نه آنكه خداي ناكرده ، گربه دم حجله كشتن ، مازندراني ها به روز ملي شان هم دلخوش نكنند. جالب است كه اين نگراني در حالي بر افکار عمومي مازندران غالب شده است كه رياست مجلس به عهده يك مازندراني است و مسئوليت هاي مهم ديگري نيز در مجلس از جمله رياست و بعضي كميسيونها و ... را مازندراني ها به عهده دارند ، فلذا بايد منتظر نشست و نظاره كرد. اگرچه مي دانيم آقاي كردان قرباني بي مهري و عدوات بافت خاصي از نمايندگان مجلس نسبت به ريئس جمهور شده است ، اما سوال ما اين است كه چرا بايد مكانيسم دفاعي كودكانه فرافكني را در قبال ناكامي عده اي آنهم در سطح نمايندگان مجلس شاهد باشيم؟! چرا كردان ؟ چرا مازندران ؟ ! چرا ديواري كوتاهتر از ما پيدا نشده است ، مگر اتهامي كه به آقاي كردان وارد شده ، تعدادي از نمايندگان مجلس ، ساير امضاي كابينه و نيز مديران و قضات قوه قضائيه را شامل نمي شود؟! گر حكم بود كه مست گيرند در شهر هر آن چه هست گيرند ! البته ما ترديد نداريم كه نمايندگان محترم ، با تدبير اين گره را هم مي گشايند و نمي گذارند كه اين بي مهري يك طرفه همچنان استمرار يابد و جايزه ارزنده اي را به پاس اين همه فداكاري و از خودگذشتگي مازندراني ها از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون خواهند بود و نخواهد گذاشت مجلس به ميدان تاخت و تاز حسودان و تسويه حساب شخصي آنان مبدل شود ! 14 آبان ، روز ملي مازندران بر همه مازندراني ها گرامي باد !

غلامرضا علی اکبری / ساری


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 آبان 1387
روز ملی مازندران سیزده تیر میباشد که از قدیم الایام جشن گرفته میشد و مناسبت ان نیز زبانزد همگان میباشد حال چه کسانی جمع شده اند و روز 14 ابان را انتخاب کردند و اصولا ایا اختیار و اجازه چنین کاری را داشته اند فقط خدا میداند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.265 seconds.